En relativ nyhet på nätet är att handla live. Vad Live Shopping är och hur man kan som e-handlare, influencer eller andra använda sig av detta är något som vi kommer att ta upp i denna artikel.
Detta har funnits ett tag online men det kanske inte är förrän nu som man börjar se trenden av detta. Allt fler kliver på tåget och börjar sälja live på olika plattformar. Att få se olika produkter live och få dessa presenterade kan göra det enklare att göra sitt val. Hur man som e-handlare kan börja med live shopping kan man få veta mer om hos Showroom.shopping.
Det som vi engång upplevde på TV med det som kallades för TV-Shop kan vara det närmaste vi kan jämföra med Live Shopping. Men ändå långt ifrån varandra. Det är alltså frågan om streamad sändning där produkter presenteras. Det kan vara influencers som gör detta eller att man som e-handlare har anlitat en kändis som presentatör av företagets produkter. Det blir väldigt interaktivt då du som kund har möjlighet att direkt handla under sändningens gång.
Förutom fördelarna för de som säljer så är det också en fördel för dig som kund. Du kan ställa frågor angående den streamade sändningen och få information om allt från storlekar till leveranstider. Det kan tyckas att detta med Live Shopping än är i sin linda men vi tror att det kan bli än större än vad det är idag. Handeln online bara växer och det känns som ett naturligt steg att ta i utvecklingen av online shopping.